Vad jag gjorde idag

Hejhej, nu ska jag skriva en liten lång text om vad jag gjorde idag. ^^

 

Lola plingar på mig och vi ska gå till spårvagn hållplatsen, Alma ringer mig och säger att dom kommer komma lite försent. Med dom menar jag Emina och Aida. Så jag och Lola väntar 26 min på den sega spårvagnen. Äntligen kommer den och vi alla åker mot galileis och där kommer Carro upp.

 

Vi åkte ganska länge till Valhalla men snart var vi framme. Jag och Carro sprang till Valhalla medans alla gick lugnt. Haha mina fötter frös och Carros också så vi ville bara byta om och hoppa in i bubbelpoolen. Men som alltid när jag är med så måste det alltid hända något. Det var en "simtävling" eller nåt sånt så vi fick bara simma i den lilla poolen. Helt onödigt att betala.

 

Så vi bestämde att vi skulle åka till Frölunda ist. Vi väntade på 6:an som går hela vägen till Frölunda i 22 min! Gissa om vi frös..men till sist så kom vi fram till Frölunda torget. Iiiih, vi alla var ivriga och ville bara simma. När vi kom fram till badhuset så visste inte vi att man måste ha lås för att låsa sina grejor. Men vi alla gav 5:- och betalade till en lås. Haha skåpen var så lite och vi la alla våra tjockjackor där, väskor, allt möjligt. Plus att nästan allas jackor var everest. :O

 

Inne i badhuset var det jätte roligt! Jag, Lola, Alma och Carro gjorde allt möjligt. Jag vågade hoppa den största hopptornet. Men den är ju inte så lång men aja. Är höjdrädd men jag gjorde det för Alma och Carro. När jag hoppade så hoppade jag med ansikten framåt så jag fick jätte ont i kinderna och hakan senare haha.

 

Personalen sa alltid till oss att inte skrika och allt möjligt. Haha wtf?! Såklart man skriver om man håller på att drunkna. xD Men det mest pinsammaste var när jag, Carro och Alma åkte rutschkanan. Ni som har varit där så vet ni att rutschkanan är skitlångsam! Man måste putta sig fram. Jag ljuger inte, men vi alla la oss på ryggen och stoppade vattnet så det "samlades". När vattnet började samlas så åkte vi på knä för att det gick snabbare då.

 

Då sa Alma till oss att vi skulle stanna i mitten så vi gjorde det, ingen var efter oss eller nåt. Då sa Alma: Kom vi kryper upp utan att personalen ser oss. När vi krypte upp som militärer så hör man i högtalaren: Åk ner tjejorna i rutschkanan. HAHAHAH gissa om man blev röd om kinderna. ^^

 

Vi gick till bastun och hade jätte roligt idag! Måste göras om. :p Efter det gick vi till Mcdonald's och åt oss mätta.


Och det här var bara en liten del om vad som hände idag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0